Takterrassen (ej föreningslokalen/tvättstugan).

Innan du läser vidare, vänligen läs våra trivselregler för takterrassen

Grillen.
På takterrassen finns det idag en gasolgrill att tillgå för samtliga medlemmar. Den går inte att boka utan det är först till kvarn som gäller och det är inte tillåtet att reservera grillen. Efter användning är det oerhört viktigt att du rengör den noggrant. Tänk på att grillen ska vara i ett sådant skick som du själv vill finna den i. Visa hänsyn!
Till grillen finns det två gasoltuber (PK10:or). Det är väldigt viktigt att vi blir informerade om när den första av dem tar slut så att vi hinner ersätta den innan den andra också tar slut! Tänk även på att stänga ventilen riktigt så att det inte står och läcker ut gasol. Detta är extra viktigt ur en brandsäkerhetssynpunkt om grillen skulle förvaras inomhus! Du informerar oss enklast om detta via ett mail till
hsb.cinnober@gmail.com

Solbäddarna.
På takterrassen finns det två större solbäddar. Till dessa finns det tillhörande dynor som förvaras i det lilla rummet som angränsar till den bakre väggen av toaletten med ingång mittemot bokningstavlan. Dessa bäddar går inte att boka, utan det är först till kvarn som gäller. Efter
användning så är det oerhört viktigt att du bär in dynorna i rummet igen och inte lämnar dem utomhus då de förstörs av väder och vind!
Om dynorna förstörs kan vi inte garantera att vi väljer att köpa in nya, utan medlemmarna får i sådant fall ta med eget liggunderlag i fortsättningen.

Städning och städartiklar.
Efter att ha nyttjat den allmänna delen på takterrassen så är det viktigt att städa iordning efter sig. Att tillgå finns då bland annat grovdammsugare, golvmopp, soppåsar, rengöringsmedel, m.m. Detta står inne i städrummet som har sin ingång mittemot ingången till föreningslokalen.
Om några av städartiklarna är slut eller fattas så är det väldigt viktigt att du hör av dig och meddelar detta till oss! Du informerar oss enklast om detta via ett mail till hsb.cinnober@gmail.com
Om städningen är undermålig eller har uteblivit helt kan en städavgift komma att debiteras på nästkommande avgifts-avi. Detsamma gäller om evenutellt avfall ställs i soprummet utanför kärlen.
För att undvika en diskussion om vem som är skyldig till vad så är det även väldigt viktigt att vi blir informerade om eventuella fel och brister som finns i utrymmet innan du nyttjar det.

Bokning av takterrassen.
Det allmänna utrymmet på takterrassen – dvs utomhusdelen samt inomhusdelen exklusive föreningslokalen och tvättstugan – går ej att boka och är alltid tillgängligt för samtliga medlemmar.
Har du bokat föreningslokalen så innebär alltså inte detta att du automatiskt har förtur på det allmänna utrymmet! Dock är det tillåtet att nyttja detta utrymme i samband med bokning av
föreningslokalen, men du måste då vara beredd på att andra medlemmar kan komma att vistas där samtidigt. Visa hänsyn och kommunicera med dina grannar!

Växterna.
I dagsläget är det en extern firma som tar hand om våra växter på takterrassen. Om du som medlem har intresse av att ta hand om dem (eller har andra frågor kring växterna), vänligen kontakta oss om detta via ett mail till hsb.cinnober@gmail.com

Någonting är trasigt på takterrassen.
Om någonting är trasigt på takterrassen så är det väldigt viktigt att vi i styrelsen får reda på detta, så att vi kan ta åtgärder och eventuellt reparera/ersätta det som gått sönder eller skadats. Detta gäller
oavsett om det är du själv eller någon annan som har orsakat skadan. Vi har förståelse för att saker och ting kan hända och vi ser mycket hellre att vi är uppriktiga mot varandra än att vi eller en annan medlem i efterhand ska behöva upptäcka det.

Gästlägenheten.

Innan du läser vidare, vänligen läs trivselreglerna för gästlägenheten

Hur bokar jag lägenheten och vad kostar det?
Du bokar gästlägenheten via bokningstavlan uppe på takterrassen. Du loggar in med hjälp av din tag som du använder till bland annat entrédörrarna. Att boka gästlägenheten kostar i dagsläget 200 SEK
per dag/natt.

Är husdjur tillåtna i gästlägenheten?
Av hänsyn till allergiker så är det inte tillåtet att ha husdjur i gästlägenheten.

Hur fungerar det med städning?
Tänk på att det är du som bokande medlem som är ytterst ansvarig för att gästlägenheten lämnas städad och i gott skick. Om städningen är undermålig eller har uteblivit helt kan en städavgift komma
att debiteras på nästkommande avgifts-avi. Av denna anledning är det även väldigt viktigt att vi blir informerade om eventuella fel och brister som finns i lägenheten innan du eller din gäst nyttjar den.
Att tillgå i lägenheten finns bland annat dammsugare, golvmopp, soppåsar, rengöringsmedel, m.m.
Allt detta finns inne i skjutdörrsgarderoben.
Om några av städartiklarna är slut eller fattas så är det väldigt viktigt att du hör av dig och meddelar
detta till oss! Det gör du enklast via ett mail till hsb.cinnober@gmail.com

Någonting är trasigt i gästlägenheten.
Om någonting är trasigt inne i gästlägenheten – oavsett om det gäller vitvaror, sängar eller
rullgardiner, etc. – så är det viktigt att vi i styrelsen får reda på detta. Det gör du enklast via ett mail till hsb.cinnober@gmail.com

Vad finns att tillgå i gästlägenheten?
Det som finns att tillgå i gästlägenheten är kylskåp, kaffebryggare, dubbelsäng, dusch, garderob, spis, diskborstar, glas, bestick, matporslin och städartiklar. Det som gästen behöver ha med sig själv är
sängkläder och hygienartiklar.

Föreningslokalen.

Innan du läser vidare, vänligen läs våra trivselregler för föreningslokalen

Hur bokar jag föreningslokalen och vad kostar det?
Du bokar föreningslokalen via bokningstavlan uppe på takterrassen. Du loggar in med hjälp av din tag som du använder till bland annat entrédörrarna. Att boka lokalen är i dagsläget kostnadsfritt.

Vilket utrymme är det som bokas?
Det utrymme som reserveras vid bokning av föreningslokalen är det rum som finns innanför glasdörren med nödutgångshandtaget på, dvs ett uppvärmt rum med köksdel, bord och stolar.
Det allmänna utrymmet på takterrassen – dvs utomhusdelen samt inomhusdelen exklusive föreningslokalen och tvättstugan – går ej att boka och är alltid tillgängligt för samtliga medlemmar.
Har du bokat föreningslokalen så innebär alltså inte detta att du automatiskt har förtur på det allmänna utrymmet! Dock är det tillåtet att nyttja detta utrymme i samband med bokning av föreningslokalen, men du måste då vara beredd på att andra medlemmar kan komma att vistas där
samtidigt. Visa hänsyn och kommunicera med dina grannar!

Hur fungerar det med städning av lokalen?
Tänk på att det är du som bokande medlem som är ytterst ansvarig för att föreningslokalen (och det allmänna utrymmet samt hiss och entré i hus 3) lämnas städat och i gott skick. Om städningen är undermålig eller har uteblivit helt kan en städavgift komma att debiteras på nästkommande avgiftsavi. Av denna anledning är det även väldigt viktigt att vi blir informerade om eventuella fel och brister som finns på takterrassen innan du eller dina gäster nyttjar den.
Tänk på att städningen ska vara utförd innan nästa bokade pass påbörjas! Detta innebär att om du bokar det tidiga passet ska vara klar med städningen senast kl. 16.00 och du som bokar det sena
passet ska vara klar med städningen senast kl. 08.00 dagen därpå.
Att tillgå på takterrassen finns bland annat grovdammsugare, golvmopp, soppåsar, rengöringsmedel, m.m. Detta står inne i städrummet som har sin ingång mittemot ingången till föreningslokalen.
Om några av städartiklarna är slut eller fattas så är det väldigt viktigt att du hör av dig och meddelar detta till oss!
Det gör du enklast via ett mail till hsb.cinnober@gmail.com

Någonting är trasigt på takterrassen.
Om någonting är trasigt inne i gästlägenheten – oavsett om det gäller vitvaror, möbler eller krukor,etc. – så är det viktigt att vi i styrelsen får reda på detta. Du kontaktar oss enklast via ett mail till hsb.cinnober@gmail.com

Vad finns att tillgå på takterrassen?
Det som finns att tillgå på takterrassen är kylskåp, kaffebryggare, spis, diskmaskin, glas, bestick, matporslin och städartiklar.

Tvättstugan.

Innan du läser vidare, vänligen läs våra trivselregler för tvättstugan.

Hur bokar jag tvättstugan och vad kostar det?
Du bokar tvättstugan via bokningstavlan uppe på takterrassen. Du loggar in med hjälp av din tag som du använder till bland annat entrédörrarna.
För att låsa upp dörren till tvättstugan använder du tagen på bokningstavlan och väljer alternativet ”Öppna”. Kostnaden för den el och det vatten som används i tvättstugan under din bokningstid kommer att debiteras på nästkommande faktura.

Hur fungerar det med städning av tvättstugan?
Se till att lämna tvättstugan i gott skick när du är klar. Töm alla filter, rensa maskinerna från hår, damm och dylikt, torka bort eventuellt spillt tvätt-/sköljmedel och lämna slutligen luckorna på tvättmaskinerna öppna så att vattnet kan avdunsta. Städmateriell finns att tillgå i städrummet ute i
den allmänna delen av takterrassen.

Någonting är trasigt i tvättstugan.
Om någonting är trasigt i tvättstugan – oavsett om det gäller maskiner, tvättkorgar eller annat – så är det viktigt att vi i styrelsen får reda på detta. Du kontaktar oss enklast via ett mail till hsb.cinnober@gmail.com