Jag som medlem har en fråga om…

…min avgift till föreningen.

Vänligen läs mer i vår FAQ:
Avgiften till föreningen

…garaget/garageplatser.

Hyra garageplats (medlem i föreningen).
Det är HSB som ansvarar för uthyrning av garageplatser i Brf Cinnober. Vänligen skicka din förfrågan till deras boendeservice: boendeservice.gbg@hsb.se.

Hyra garageplats, utomstående (ej medlem i föreningen).
I dagsläget har vi beslutat att inte hyra ut eventuellt tomma platser till icke-medlemmar. Detta är framför allt av säkerhetsskäl.

Sopning av golvet.
Garaget maskinsopas en gång om året, på våren.

Garageporten.
Vid fel på garageporten ska detta felanmälas via HSB-portalen ”Mitt HSB”, https://mitthsb.hsb.se/. Vänligen logga in med användarnamn och lösenord eller ditt bank-ID och klicka dig vidare till felanmälan. Beskriv där utförligt vad det är för fel och ha för vana att alltid bifoga bilder!

TIPS: Innan du felanmäler kan du testa att slå av och sedan på strömmen till porten via strömbrytaren på väggen precis innanför.

OBS! Du får ej som medlem utanför styrelsen ringa direkt till tillverkaren av porten och felanmäla! Detta kan orsaka stora kostnader för föreningen i form av jourutryckningar och dylikt.

Ordning och reda.
I garaget ska vi ha ordning och reda. Detta betyder att det inte är tillåtet att förvara däck, trasor, hinkar, bilvårdsprodukter och dylikt på eller kring din parkeringsplats. Se även till så att din bil inte läcker olja eller andra vätskor och åtgärda omedelbart eventuellt spill som blir. Vid eventuell upprepad misskötsel så kan du komma att förlora din parkeringsplats samt bli ersättningsskyldig för eventuell skada som åsamkats.

Tänk även på att det innebär en brandrisk att förvara saker på din parkeringsplats.

…inglasning av balkongen.

Jag vill glasa in min balkong. Vad gäller?
För att få glasa in din balkong krävs dels ett aktivt bygglov och dels ett godkännande från styrelsen. För att få ett utlåtande från styrelsen så ska du bistå oss med följande uppgifter:
(1) när ni vill glasa in er balkong
(2) vilket företag samt system/utförande ni vill använda er av (bifoga bilder, specifikationer och övrig produktdata/dokument).

För mer information, vänligen se dokumentet nedan:

…takterrassen (ej föreningslokalen/tvättstugan).

Innan du läser vidare, vänligen läs våra trivselregler för takterrassen

Grillen.
På takterrassen finns det idag två gasolgrillar att tillgå för samtliga medlemmar. Dessa går inte att boka utan det är först till kvarn som gäller och det är inte tillåtet att reservera grillarna. Efter användning är det oerhört viktigt att du rengör den noggrant. Tänk på att grillen ska vara i ett sådant skick som du själv vill finna den i. Visa hänsyn!

Till grillen finns det två gasoltuber (PK5:or). Det är väldigt viktigt att vi blir informerade om när den första av dessa tar slut så att vi hinner ersätta den innan den andra också tar slut! Tänk även på att stänga ventilen riktigt så att det inte står och läcker ut gasol. Detta är extra viktigt ur en brandsäkerhetssynpunkt om grillen skulle förvaras inomhus! Du informerar oss enklast om detta via ett mail till kontakt@brfcinnober.se.

Solbäddarna.
På takterrassen finns det två större solbäddar. Till dessa finns det tillhörande dynor som förvaras i det lilla rummet som angränsar till den bakre väggen av toaletten med ingång mittemot bokningstavlan. Dessa bäddar går inte att boka, utan det är först till kvarn som gäller. Efter användning så är det oerhört viktigt att du bär in dynorna i rummet igen och inte lämnar dem utomhus då de förstörs av väder och vind!

Om dynorna förstörs kan vi inte garantera att vi väljer att köpa in nya, utan medlemmarna får i sådant fall ta med eget liggunderlag i fortsättningen.

Städning och städartiklar.
Efter att ha nyttjat den allmänna delen på takterrassen så är det viktigt att städa iordning efter sig. Att tillgå finns då bland annat grovdammsugare, golvmopp, soppåsar, rengöringsmedel, m.m. Detta står inne i städrummet som har sin ingång mittemot ingången till föreningslokalen.

Om några av städartiklarna är slut eller fattas så är det väldigt viktigt att du hör av dig och meddelar detta till oss! Du informerar oss enklast om detta via ett mail till kontakt@brfcinnober.se.

Om städningen är undermålig eller har uteblivit helt kan en städavgift komma att debiteras på nästkommande avgifts-avi. Detsamma gäller om eventuellt avfall ställs i soprummet utanför kärlen. För att undvika en diskussion om vem som är skyldig till vad så är det även väldigt viktigt att vi blir informerade om eventuella fel och brister som finns i utrymmet innan du nyttjar det.

Bokning av takterrassen.
Det allmänna utrymmet på takterrassen – dvs utomhusdelen samt inomhusdelen exklusive gemensamhetslokalen och tvättstugan – går ej att boka och är alltid tillgängligt för samtliga medlemmar. Har du bokat föreningslokalen så innebär alltså inte detta att du automatiskt har förtur på det allmänna utrymmet! Dock är det tillåtet att nyttja detta utrymme i samband med bokning av gemensamhetslokalen, men du måste då vara beredd på att andra medlemmar kan komma att vistas där samtidigt. Visa hänsyn och kommunicera med dina grannar!

Växterna.
I dagsläget är det en extern firma som tar hand om våra växter på takterrassen. Om du som medlem har intresse av att ta hand om dem (eller har andra frågor kring växterna), vänligen kontakta oss om detta via ett mail till hsb.cinnober@gmail.com.

Någonting är trasigt på takterrassen.
Om någonting är trasigt på takterrassen så är det väldigt viktigt att vi i styrelsen får reda på detta, så att vi kan ta åtgärder och eventuellt reparera/ersätta det som gått sönder eller skadats. Detta gäller oavsett om det är du själv eller någon annan som har orsakat skadan. Vi har förståelse för att saker och ting kan hända och vi ser mycket hellre att vi är uppriktiga mot varandra än att vi eller en annan medlem i efterhand ska behöva upptäcka det.

…gästlägenheten.

Innan du läser vidare, vänligen läs trivselreglerna för gästlägenheten

Hur bokar jag lägenheten och vad kostar det?
Du bokar gästlägenheten antingen via bokningstavlan uppe på takterrassen eller via appen Aptus Home. På bokningstavlan så loggar du in med hjälp av din tag som du använder till bland annat entrédörrarna. För att få inloggningsuppgifter till Aptus Home-appen så mailar du HSB:s boendeservice (glöm inte att uppge föreningens namn samt ditt lägenhetsnummer i föreningen).

Att boka gästlägenheten kostar i dagsläget 200 SEK per dag/natt.

Är husdjur tillåtna i gästlägenheten?
Av hänsyn till allergiker så är det inte tillåtet att ha husdjur i gästlägenheten.

Hur fungerar det med städning?
Tänk på att det är du som bokande medlem som är ytterst ansvarig för att gästlägenheten lämnas städad och i gott skick. Om städningen är undermålig eller har uteblivit helt kan en städavgift komma att debiteras på nästkommande avgifts-avi. Av denna anledning är det även väldigt viktigt att vi blir informerade om eventuella fel och brister som finns i lägenheten innan du eller din gäst nyttjar den.

Att tillgå i lägenheten finns bland annat dammsugare, golvmopp, soppåsar, rengöringsmedel, m.m. Allt detta finns inne i skjutdörrsgarderoben. Om några av städartiklarna är slut eller fattas så är det väldigt viktigt att du hör av dig och meddelar detta till oss! Det gör du enklast via ett mail till kontakt@brfcinnober.se.

Någonting är trasigt i gästlägenheten.
Om någonting är trasigt inne i gästlägenheten – oavsett om det gäller vitvaror, sängar eller
rullgardiner, etc. – så är det viktigt att vi i styrelsen får reda på detta. Maila oss då på mailadressen här ovan.

Vad finns att tillgå i gästlägenheten?
Det som finns att tillgå i gästlägenheten är kylskåp, kaffebryggare, dubbelsäng, dusch, garderob, spis, diskborstar, glas, bestick, matporslin och städartiklar. Det som gästen behöver ha med sig själv är sängkläder och hygienartiklar.

…gemensamhetslokalen.

Innan du läser vidare, vänligen läs våra trivselregler för gemensamhetslokalen:

Hur bokar jag gemensamhetslokalen och vad kostar det?
Du bokar gemensamhetslokalen antingen via bokningstavlan uppe på takterrassen eller via appen Aptus Home. På bokningstavlan så loggar du in med hjälp av din tag som du använder till bland annat entrédörrarna. För att få inloggningsuppgifter till Aptus Home-appen så mailar du HSB:s boendeservice (glöm inte att uppge föreningens namn samt ditt lägenhetsnummer i föreningen).

Att boka lokalen är i dagsläget kostnadsfritt.

Vilket utrymme är det som bokas?
Det utrymme som reserveras vid bokning av föreningslokalen är det rum som finns innanför glasdörren med nödutgångshandtaget på, dvs ett uppvärmt rum med köksdel, bord och stolar.

Det allmänna utrymmet på takterrassen – dvs utomhusdelen samt inomhusdelen exklusive föreningslokalen och tvättstugan – går ej att boka och är alltid tillgängligt för samtliga medlemmar. Har du bokat föreningslokalen så innebär alltså inte detta att du automatiskt har förtur på det allmänna utrymmet! Dock är det tillåtet att nyttja detta utrymme i samband med bokning av föreningslokalen, men du måste då vara beredd på att andra medlemmar kan komma att vistas där samtidigt. Visa hänsyn och kommunicera med dina grannar!

Hur fungerar det med städning av lokalen?
Tänk på att det är du som bokande medlem som är ytterst ansvarig för att gemensamhetslokalen (och det allmänna utrymmet samt hiss och entré i hus 3) lämnas städat och i gott skick. Om städningen är undermålig eller har uteblivit helt kan en städavgift komma att debiteras på nästkommande avgiftsavi. Av denna anledning är det även väldigt viktigt att vi blir informerade om eventuella fel och brister som finns på takterrassen innan du eller dina gäster nyttjar den.

Tänk på att städningen ska vara utförd innan nästa pass påbörjas!

Att tillgå på takterrassen finns bland annat grovdammsugare, golvmopp, soppåsar, rengöringsmedel, m.m. Detta står inne i städrummet som har sin ingång mittemot ingången till föreningslokalen. Om några av städartiklarna är slut eller fattas så är det väldigt viktigt att du hör av dig och meddelar detta till oss! Det gör du enklast via ett mail till kontakt@brfcinnober.se.

Någonting är trasigt på takterrassen.
Om någonting är trasigt inne i gästlägenheten – oavsett om det gäller vitvaror, möbler eller krukor,etc. – så är det viktigt att vi i styrelsen får reda på detta. Du kontaktar oss enklast via ett mail till kontakt@brfcinnober.se.

Vad finns att tillgå på takterrassen?
Det som finns att tillgå på takterrassen är kylskåp, kaffebryggare, spis, diskmaskin, glas, bestick, matporslin och städartiklar.

…tvättstugan.

Innan du läser vidare, vänligen läs våra trivselregler för tvättstugan.

Hur bokar jag tvättstugan och vad kostar det?
Du bokar tvättstugan via bokningstavlan uppe på takterrassen. Du loggar in med hjälp av din tag som du använder till bland annat entrédörrarna. För att låsa upp dörren till tvättstugan använder du tagen på bokningstavlan och väljer alternativet ”Öppna”. Kostnaden för den el och det vatten som används i tvättstugan under din bokningstid kommer att debiteras på nästkommande avgifts-avi.

Hur fungerar det med städning av tvättstugan?
Se till att lämna tvättstugan i gott skick när du är klar. Töm alla filter, rensa maskinerna från hår, damm och dylikt, torka bort eventuellt spillt tvätt-/sköljmedel och lämna slutligen luckorna på tvättmaskinerna öppna så att vattnet kan avdunsta. Städmateriell finns att tillgå i städrummet ute i den allmänna delen av takterrassen.

Någonting är trasigt i tvättstugan.
Om någonting är trasigt i tvättstugan – oavsett om det gäller maskiner, tvättkorgar eller annat – så är det viktigt att vi i styrelsen får reda på detta. Du kontaktar oss enklast via ett mail till kontakt@brfcinnober.se.

…innergården.

Växterna och dess skötsel.
I dagsläget är det en extern firma som tar hand om våra växter på innergården. Om du som medlem har intresse av att ta hand om dem (eller har andra frågor kring växterna), vänligen kontakta styrelsen via ett mail till kontakt@brfcinnober.se.

Grillning.
I dagsläget har vi inget förbud mot grillning på innergården. Tänk dock på att visa hänsyn och iaktta försiktighet. Håll ett säkert avstånd till kringliggande växter och ha alltid uppsikt över grillen när den är tänd!

Observera även att gasolgrillen på takterrassen endast är avsedd för användning där uppe och får inte tas ned och ut på innergården.

Övriga frågor om miljön på innergården.
Vid övriga frågor om miljlön på innergården, vänligen kontakta oss via ett mail till kontakt@brfcinnober.se.

…föreningen.

Jag har en allmän fråga om föreningen och/eller en fråga till styrelsen.
Innan du kontaktar oss, vänligen läs igenom hela denna F.A.Q. Om du varken hittar svaret här eller i våra trivselregler, vänligen kontakta oss via ett mail till kontakt@brfcinnober.se.
Jag har frågor av ekonomisk karaktär.
vänligen kontakta oss via ett mail till kontakt@brfcinnober.se.

När är nästa årsmöte?
För att få information om nästkommande årsmöte, vänligen anmäl dig till vårt nyhetsbrev alternativt håll utkik i nyhetsflödet här på hemsidan! Du kan anmäla dig till nyhetsbrevet längst ner på denna sida.

Kan jag som medlem få tag i några mötesprotokoll?
Mötesprotkollen från våra styrelsemöten är dessvärre inget som du som medlem får möjlighet att ta del av. Däremot ligger våra protokoll från årsmöten och dylikt i dokumentdatabasen på portalen ”Mitt HSB” https://mitthsb.hsb.se/.
Dessa är tillgängliga för samtliga medlemmar.

Hur arbetar föreningen med SBA (Systematiskt Brandskyddsarbete)?
Vi i Brf Cinnober jobbar aktivt med det systematiska brandskyddsarbetet. Vi utför brandskyddsronder kvartalsvis, har en årlig kontroll tillsammans med Anticimex och rökluckorna inspekteras en gång per år av behörig utövare. Utöver detta håller vi våra medlemmar uppdaterade/informerade om vad som gäller när det kommer till brandsäkerhet i form av utskick och dylikt. Vänligen besök dokumentdatabasen här på hemsidan för några exempel.

…min lägenhet.

Jag har en skada eller ett fel i lägenheten.
Skador och fel i den egna lägenheten felanmäls via portalen ”Mitt HSB” https://mitthsb.hsb.se/.
Ha för vana att alltid bifoga bilder på problemet om det är möjligt!

Jag vill bygga om/renovera min lägenhet.
Alla planer på att bygga om och renovera din lägenhet – utom sådant som har med underhåll att göra (måla, tapetsera, o.d.) – måste gå via styrelsen för godkännande! Skicka in din förfrågan med utförlig information och bilder till kontakt@brfcinnober.se.

Vad behöver jag veta om loftgångarna (gäller endast hus 3)?
Vänligen se följande dokument om brandsäkerhet och ordning och reda på våra loftgångar.

…soprummet och områdets gemensamma återvinningsrum.

Innan du läser vidare, vänligen läs våra trivselregler för soprummet.

Vart finns soprummet?
Föreningens soprum finns på Rundbäcksgatan 16 (i hus 2) och har sin ingång från innergården.

Vart finns områdets återvinningsrum?
Områdets återvinningsrum finns på Borstbindaregatan 2, se karta nedan.

Koden till rummet informeras till dig som medlem via utskick och den byts med jämna mellanrum.

Vad får slängas i respektive rum?
I föreningens soprum kan du slänga restavfall, matavfall, mjuk- och hårdplast (ej större behållare/förpackningar), ljuskällor, batterier och småelektronik.

I områdets återvinningsrum kan du även slänga wellpapp, tidningar, glas, etc.

Det står skräp på golvet i soprummet.
När skräp i form av exempelvis kartonger, elektronik, glasflaskor och dylikt ställs på golvet i soprummet så orsakar detta en hanteringskostnad som vår förening och därmed indirekt du blir debiterad för! Detta kan i längden leda till att vi tvingas höja våra avgifter för samtliga medlemmar, vilket så klart inte är helt rättvist, men dessvärre nödvändigt för att väga upp för de merkostnader vi drar på oss.

Tänk på att det finns mängder av möjligheter att slänga avfall i området. Förutom återvinningsrummet på Borstbindaregatan så finns även kommunens återvinningsstation vid Coop Backaplan, samt flertalet återvinningscentraler i och kring Göteborg. Du som boende i Göteborg har rätt till ett antal besök per år på dessa centraler. Du behöver då ett ÅVC-kort, vilket du enkelt kan skaffa via Göteborg Stads hemsida.

Det är stopp i något av rören i soprummet.
När skräp fastnar i rören i soprummet så orsakar detta en hanteringskostnad som vår förening blir debiterade för! Detta kan i längden leda till att vi tvingas höja våra avgifter för samtliga medlemmar, vilket så klart inte är helt rättvist, men dessvärre nödvändigt för att väga upp för de merkostnader vi drar på oss. Tänk därför på att inte slänga pizzakartonger, stekpannor och annat stort avfall i dessa rör.

Det finns mängder av möjligheter att slänga avfall i området. Förutom återvinningsrummet på Borstbindaregatan så finns även kommunens återvinningsstation vid Coop Backaplan, samt flertalet
återvinningscentraler i och kring Göteborg. Du som boende i Göteborg har rätt till ett antal besök per år på dessa centraler. Du behöver då ett ÅVC-kort, vilket du enkelt kan skaffa via Göteborg Stads hemsida.

…lägenhetsförråden.

Vart finns lägenhetsförråden?
Lägenhetsförrådet i hus 1, 2 och 4 finns på vindsvåningen, dvs längst upp i huset. I hus 3 finns samtliga förråd i källaren. För att komma in till dessa utrymmen använder du din lägenhetstag.

Går det att hyra fler förråd än det som tillhör lägenheten?
Dessvärre finns det endast ett förråd per lägenhet. Förråden är till stor del anpassade efter storleken på lägenheten, dvs en 4 RoK har ett större förråd än en 2 RoK.

Vad får jag inte förvara i förråden?
I förråden så får inte brandfarlig vara förvaras. Exempel på brandfarlig vara är spolarvätska, aerosoler, gasol, etc. Denna typ av vara måste förvaras i lägenheten.

Det finns i dagsläget inget förbud mot att förvara däck i förråden, men vi rekommenderar ändå att dessa förvaras på exempelvis ett däckhotell då de inte används eftersom gummit i däcken orsakar enorm rökutveckling vid en eventuell brand. Det är inte heller tillåtet att förvara eller ”dumpa” något utanför förråden. Detta är dels ur ett brandsäkerhetsperspektiv, men även av respekt för dina grannar då det inte ser så trevligt ut. Dessutom tvingas föreningen stå för bortfortslingen vilket orsakar kostnader för föreningen och kan i det långa loppet leda till att vi tvingas höja avgiften för samtliga boende.

Vänligen se dokumentet Brandsäkerhet i Brf Cinnober för ytterligare information.

…övriga allmänna utrymmen (trapphus, cykelrum, m.m.).

Vart finns cykelrummen?
Det finns idag flera cykelrum i föreningen. Dels i samtliga vindsförråd (hus 1, 2 och 4) men även ett innanför den stora glasväggen utmed Gustaf Dalénsgatan (med ingång både från vägen och från innergården), samt i källaren under hus 1 och 3.

Tänk på att cyklar inte får förvaras i trapphus, utanför lägenhetsdörren eller på loftgångarna. Detta gäller även barnvagnar, sopor, möbler, etc. som kan vara i vägen då exempelvis blåljuspersonal behöver ta sig fram till lägenheten.

Städning av trapphusen.
Trapphusen, hissarna och takterrassen städas en gång i veckan av en extern firma.

Putsning av fönster och glasräcken.
Vi har som målsättning att 1-2 gånger om året tvätta föreningens gemensamma glasytor och fönster.
Detta omfattar bland annat den stora glasväggen och samtliga glasräcken på loftgångarna utmed Gustaf Dalénsgatan samt de icke-öppningsbara fönsterna i hus 2 utmed Rundbäcksgatan. De fönster i hus 2 som kräver en specialnyckel för att öppna står medlemmarna själva för att tvätta då dessa medlemmar tillhandahålls varsin nyckel.

Entrédörrarna.
Entrédörrarna till samtliga trapphus har flera olika lägen som är bra att känna till. Detta gäller även dörrarna ut till samtliga loftgångar i hus 3. Det är viktigt att vi använder oss av dessa lägen för att inte förstöra dörrarnas motorer.

Dörröppnare sida

Läge 0, mellanläget, innebär att dörren står i friläge och kommer inte att reagera på dörröppnaren.
Dörren måste då tryckas upp manuellt. Detta läge bör aldrig användas!

Läge 1 innebär att dörren automatiskt – så fort läget ställs in – kommer öppnas och stannar så till dess att läget ändras till 0 eller 2. Detta läge är bra då du exempelvis ska flytta in/ut och behöver bära in eller ut möbler, flyttlådor, o.d. Tänk dock på att alltid ha dörren under uppsikt när den står i öppet läge så att inga obehöriga kommer in i vår fastighet!

Läge 2 är normal-/standardläget, det vill säga det läge då dörren öppnas med hjälp av dörröppnaren, stannar ett par sekunder i öppet läge och sedan går igen till stängt läge igen. Har du av någon anledning ändrat dörren till läge 0 eller 1 så ska alltid läge 2 väljas igen så fort du är klar!

OBS! Tänk på att aldrig tvinga upp eller igen dörren då motorn riskerar att förstöras. Exempelvis ska du aldrig tvinga upp dörren i läge 2 och sedan kila fast dörren då motorn hela tiden kommer försöka stänga dörren, vilket till slut bränner den. Detsamma gäller om du försöker tvinga igen dörren i läge 1.

Jämte dörren finns även en strömbrytare, se nedan.

Den har läge 0 och 1, vilket betyder av eller på.

Denna strömbrytare ska endast användas vid ett tillfälle och det är då dörren inte fungerar som den ska, exempelvis att den stängs och öppnas om vartannat pga fel på klämskyddet. Det kan då fungera att bryta strömmen helt och sedan sätta på den igen. Skulle inte detta fungera så kan du även försöka rensa bort grus och skräp som ligger i vägen för dörren då detta kan vara orsaken till dörren automatiskt går upp igen på grund av klämskyddet. I övrigt ska denna strömbrytare aldrig användas eftersom övriga funktioner finns att ställa in direkt på dörren.

Om entrédörrarna felar och ingenting fungerar så ska detta felanmälas på portalen ”Mitt HSB” https://mitthsb.hsb.se/.

Hissen.
Vid eventuella fel på hissarna ska detta felanmälas omedelbart på portalen ”Mitt HSB” https://mitthsb.hsb.se/.

Städning av hissarna sker en gång i veckan av extern firma.

Tänk på att du som bokar föreningslokalen och/eller har haft en tillställning på takterrassens allmänna del ansvarar för att även hissen i hus 3 städas från eventuellt spill och smuts på golv, speglar och knappsats! Detsamma gäller utrymmet innanför de båda entréerna i samma hus.

…andrahandsuthyrning.

Hur går jag tillväga?
Börja med att fylla i dokumentet HSB Andrahandsuthyrning, se följande länk: Ansökan om andrahandsuthyrning

SSkicka sedan detta dokument tillsammans med eventuella bilagor som styrker ditt behov av andrahandsuthyrning i ett mail till HSB Göteborgs boendeservice på: boendeservice.gbg@hsb.se.

En andrahandsuthyrning måste vara godkänd av styrelsen! Då en lägenhet hyrs ut olovligen kan du som medlem komma att bli av med ditt medlemskap i föreningen och därför tvingas sälja din lägenhet. Vid ett eventuellt godkännande så kommer du som medlem att få återkoppling från oss i styrelsen. Normalt tar detta mellan 2-5 veckor. Alla andrahandsuthyrningar tas upp på nästkommande styrelsemöte och där tas även beslut om huruvida vi godkänner uthyrningen eller ej. Tänk på att fylla i dokumentet så utförligt som möjligt och ha gärna god framförhållning så kommer processen att gå mycket smidigare.

Jag har fått godkännande från styrelsen om andrahandsuthyrning. Vad händer nu?

Tänk på att det är du som medlem i föreningen som ansvarar för att hyresgästen får all information om föreningen, sitt boende och dylikt som denne behöver! Vi rekommenderar att du använder dig av vår lathund för medlemmar som hyr ut i andrahand.

Om du önskar fortsätta med andrahandsuthyrningen när perioden går mot sitt slut så måste du i god tid inkomma med en ny ansökan samt en motivering till varför perioden önskas förlängas. Samma procedur gäller sedan som vid första ansökningstillfället.

Jag som medlem har ett förslag till styrelsen.
Du kontaktar oss enklast via ett mail till kontakt@brfcinnober.se.

Jag är mäklare och skulle behöva ha svar på ett par frågor om er förening.
Vänligen besök vår sida för mäklare här för att få svar på de vanligaste frågorna.

Jag kontaktar er som säljare/externt företag och skulle vilja presentera ett erbjudande.
Vänligen skicka ett mail till kontakt@brfcinnober.se.