För generell information gällande Takterassen, läs här.

Innan du läser vidare, vänligen läs våra trivselregler för gemensamhetslokalen.

Hur bokar jag gemensamhetslokalen och vad kostar det?
Du bokar gemensamhetslokalen antingen via bokningstavlan uppe på takterrassen eller via appen Aptus Home. På bokningstavlan så loggar du in med hjälp av din tag som du använder till bland annat entrédörrarna. För att få inloggningsuppgifter till Aptus Home-appen så mailar du HSB:s boendeservice (glöm inte att uppge föreningens namn samt ditt lägenhetsnummer i föreningen).
Att boka lokalen är i dagsläget kostnadsfritt.

Vilket utrymme är det som bokas?
Det utrymme som reserveras vid bokning av föreningslokalen är det rum som finns innanför glasdörren med nödutgångshandtaget på, dvs ett uppvärmt rum med köksdel, bord och stolar.
Det allmänna utrymmet på takterrassen – dvs utomhusdelen samt inomhusdelen exklusive föreningslokalen och tvättstugan – går ej att boka och är alltid tillgängligt för samtliga medlemmar.
Har du bokat gemsamhetslokalen så innebär alltså inte detta att du automatiskt har förtur på det allmänna utrymmet! Dock är det tillåtet att nyttja detta utrymme i samband med bokning av gemensamhetslokalen, men du måste då vara beredd på att andra medlemmar kan komma att vistas där
samtidigt. Visa hänsyn och kommunicera med dina grannar!

Hur fungerar det med städning av lokalen?
Tänk på att det är du som bokande medlem som är ytterst ansvarig för att gemensamhetslokalen (och det allmänna utrymmet samt hiss och entré i hus 3) lämnas städat och i gott skick. Om städningen är undermålig eller har uteblivit helt kan en städavgift komma att debiteras på nästkommande avgiftsavi. Av denna anledning är det även väldigt viktigt att vi blir informerade om eventuella fel och brister som finns på takterrassen innan du eller dina gäster nyttjar den.
Tänk på att städningen ska vara utförd innan nästa bokade pass påbörjas! Detta innebär att om du bokar det tidiga passet ska vara klar med städningen senast kl. 16.00 och du som bokar det sena
passet ska vara klar med städningen senast kl. 08.00 dagen därpå.
Att tillgå på takterrassen finns bland annat grovdammsugare, golvmopp, soppåsar, rengöringsmedel, m.m. Detta står inne i städrummet som har sin ingång mittemot ingången till föreningslokalen.
Om några av städartiklarna är slut eller fattas så är det väldigt viktigt att du hör av dig och meddelar detta till oss! Det gör du enklast via ett mail till kontakt@brfcinnober.se

Någonting är trasigt på takterrassen.
Om någonting är trasigt inne i gemsamhetslokalen – oavsett om det gäller vitvaror, möbler eller krukor, etc. – så är det viktigt att vi i styrelsen får reda på detta. Du kontaktar oss enklast via ett mail till kontakt@brfcinnober.se

Vad finns att tillgå på takterrassen?
Det som finns att tillgå på takterrassen är kylskåp, kaffebryggare, spis, diskmaskin, glas, bestick, matporslin och städartiklar.